Suyu Doğru İçmek

Suyu Doğru İçmek

Tüm canlılar yaşamsal faaliyetlerin sürdürebilmek için suya ihtiyaç duyarlar. Su, hücrelerin ve organların fonksiyonlarını yerine getirmeleri için bedenin en büyük ihtiyacıdır. Bilindiği üzere de insan vücudunun da %60’ı sudan oluşmaktadır. Su vücudun sıcaklığının dengelenmesinde, toksinlerin vücuttan atılmasında, böbreklerin çalışmasında, vitamin ve minerallerin çözülmesinde, cilt sağlığının da dengelenmesinde ve metabolizmanın düzenli çalışmasında büyük rol oynar.

Bir günde içilmesi gereken su miktarı yaş, cinsiyet ve metabolizmaya gibi faktörlere bağlı olarak değişse de bir gün içinde en az 2-2,5 litre su tüketmek gereklidir. Yeterli su içilmediği takdirde, vücutta susuzluk hissi oluşumunun ardından, dehidrasyon yani sıvı kaybı başlar. Solunum, terleme, böbrek ve bağırsaklardaki tüm fonksiyonlar gerçekleşirken, vücut su kaybeder. Bu su kaybının giderilmesi sağlık için önemlidir.

Yeterli su içmek kadar, suyu nasıl içmek sorusu da oldukça önemlidir. Gün içinde içilmesi gereken su miktarını bir oturuşta içmek veya 2 saat içinde içip tüm gün su içmemek bedene yarardan çok zarar sağlar. Çay, kahve vb. içecekleri bedenin ihtiyaç duyduğu su miktarına katmak da oldukça yanlıştır.

Günlük su ihtiyacınızı karşılamaya, uyandığınızda bir bardak su tüketerek başlayabilirsiniz. Bu sayede metabolizmanız hızlanır, bedeninizi kahvaltı etmeden su içerek bir nevi çalıştırmaya başlamış olursunuz. Ardından kahvaltınızı edebilirsiniz. Günün geri kalan zamanlarında da suyunuzu yemeklerinizden yarım saat önce veya bir saat sonra tüketebilirsiniz. Yemekten önce içeceğiniz su, mideden bağırsaklara geçer ve bağırsaklarınızın çalışmasına fayda sağlayıp, sindiriminizi kolaylaştırır. Yemek sırasında su içmek, mide kendini yemeklerin sindirimi için çalıştırdığı için içtiğiniz su yemekler ile birlikte mideye gideceğinden ayrışamaz ve yemek olarak değerlendirilerek yanlış sindirilir ve hazımsızlığa sebep olur ve midenin asidik dengesini bozar, sindirimi zorlaştırır.

Gün içinde kendinizi aç hissettiğinizde de bir bardak su içerek, belki acıkmak yerine susamış olma ihtimaline karşı bedeninizin uyarısına doğru karşılık vermenizi sağlayabilir. Bazen açlık ve susuzluk hissi birbirine karıştırılabilir. Bir bardak su içip biraz beklemek, açlık veya tokluk hissinizi doğru anlamayı sağlar.

Spor ve egzersizleriniz bittikten biraz vakit geçtikten sonra mutlaka su tüketin, hemen su içmek midenizi rahatsız hissettirebilir. Vücudunuza egzersiz sırasında terleyerek kaybettiği suyu geri kazandırmak çok önemlidir.

Baş ağrısı yaşadığınız zaman ilk önce su tüketin. Susuz kalmak baş ağrılarına sebep olur. Ayrıca normal zamanda da kendinizi yorgun veya bitkin hissettiğinizde su tüketmeye özen gösterin. Vücudunuz susuz kaldığı zaman yorgun hissetmenize sebep olabilir. Su içtikten sonra kendinizi daha enerjik ve dinç hissedersiniz. En önemlisi de içtiğiniz suya dikkat edin. Sulax Arıtma Sistemleri ile içme suyunun en saf, temiz ve lezzetli halini için.

Paylaş:

Ücretsiz
Kullan