Uyumadan Önce Su İçmek

Uyumadan Önce Su İçmek

Kalp ve damar rahatsızlığı olan insanların vücudunda su kaybı meydana geldiğinde, kanın akış hızı azalmakta, kan pıhtılaşmaktadır. Kanın akışkanlığının azalması kalp krizi ve felç gibi büyük sağlık sorunları ile sonuçlanabilir. Uzmanlar kan pıhtılaşmasını, gece uyumadan evvel bir bardak su içmeyi alışkanlık hale getirmenin önleyebileceğini ifade etmektedir.

İnsan vücudunun neredeyse dörtte üçü sudur. Vücudun dengesi ve vücut sistemlerinin sorunsuz çalışabilmesi için yeterli miktarda su alımı hayati önem taşımaktadır. Metabolizma sonucunda vücutta ortaya çıkan zehirler idrarla atılır. Bu zehirlerin atılabilmesi için ise günde en az 1 litre idrarın vücuttan atılması gerekir. İdrarın minimum 1 litreye ulaşabilmesi için ise en az 2 litre su içmek gerekiyor. Kanımızın neredeyse %80’i sudan oluşuyor. Kanın pıhtılaşmasını önleyerek kana akışkanlık sağlayan temel madde sudur.

Eğer kanımızın akış hızı azalırsa, vücutta ciddi kalp ve damar rahatsızlıkları meydana gelebilmektedir. Örneğin kalp krizinin ve felcin temel nedenleri kan akış hızının azalmasıdır. Vücuda fazla yağ, protein ve karbonhidrat alındığında kanın akış hızı oranı düşer, kan yoğunlaşır. Özellikle de akşam yemekleri yendikten sonra kanın akış hızı azalır. İşte tam da bu nedenle, yemekten sonra “ağırlık” çöker. Bu durumun kalp ve damar sağlığımızı olumsuz etkilemesini önlemek için yemek esnasında bir bardak su içmek, yatana dek de birkaç bardak daha su içmek çok önemlidir. Bu su içme tarzı alışkanlık haline getirildiği zaman ileriki yaşlarda ortaya çıkabilecek kalp krizi riski azaltılmış olunur.

Yemeklerden önce de su içerek, yemeği hazmetmek kolaylaştırılabilir. Yemek yemeden yaklaşık yarım saat önce bir bardak su içtiğiniz zaman yemek ile beraber alacağınız yağ, karbonhidrat ve proteinin kan akış hızına verdiği zararı telafi edebilirsiniz. Ancak vücuda sıvı alımının dengeli olması da büyük önem taşımaktadır. Su içmek faydalı diye çok fazla su içilmemelidir.

Çünkü gereğinden fazla su alımı bu kez suyu süzmekle görevli olan böbrekleri yoracak ve çeşitli böbrek rahatsızlıklarına yol açacaktır. Bu nedenle günde iki ya da iki buçuk litre su içmek bir yetişkin için yeterli olacaktır.

Paylaş:

Ücretsiz
Kullan