Vücudumuzu Nasıl Dinç Tutabiliriz

Vücudumuzu Nasıl Dinç Tutabiliriz

Yoğun hayatlar yaşıyoruz. Bazılarımızın tüm günü koşuşturma ile, bazılarımızın da saatleri bilgisayar başında geçiyor. Bunlar olmasa dahi sırf trafik bile bizi oldukça yoruyor. Hem fiziksel hem de zihinsel olarak çok yoruluyoruz. Akşam ne yediğimizi belki de ertesi gün sabahına dek unutuyoruz. Eve gelip kendimizi koltuğa attığımız zaman tekrar yerimizden kalkamıyoruz. Peki, bu sorunların üstesinden gelip yoğun hayatla mücadelede vücudumuzu nasıl dinç ve zinde tutabiliriz?

Vücudunuzun su ihtiyacını karşılayın. Susuzluk bizi halsiz ve enerjisiz bırakan en büyük sebeplerden biri. Çoğumuz gün içerisinde yeterince su içmeyip hücrelerimizin su ihtiyaçlarını karşılamadığımız için halsiz düşüyoruz. Unutmayın, vücudumuzun ve kafamızın çalışması için oksijene ihtiyacımız var. Nefes alarak aldığımız oksijen ne yazık ki tek başına yeterli değil, bunu su takviyesi ile desteklememiz gerekiyor. Bu nedenle günde en az 2 litre su içmeye özen göstermek gerekiyor. Akşam uyumadan bir bardak ve sabah uyanır uyanmaz bir bardak su içerek su içme alışkanlığı kazanmaya başlayabilirsiniz.

Vücudunuzu hareketsiz bırakmayın. Masanın başında oturdukça, kanepede yattıkça hantallaşıyoruz; vücudumuzun verimliliği düşüyor. Dinç ve zinde kalmak bize daha uzak hale geliyor. Sınırlarımızı zorlamadan hareket ettiğimizde ise dinçlik kazanabiliriz. Gün içerisinde kendinize hareket alternatifleri yaratın. Örneğin gün içinde birkaç kere ofiste tur atın. Akşam eve geldiğinizde minik kol ve bacak egzersizleri yapın. Ancak bunları “spor yapıyorum” şeklinde değil, “hayatıma hareket katıyorum” şeklinde algılayın. Böylelikle kendinizi hareketli ve dinç kılabilirsiniz.

Elektronik cihazlardan mümkün mertebe uzak durun. Telefonlar, tabletler, bilgisayarlar, televizyonlar… Hem zamanımızı hem de enerjimizi sömürüyorlar. Özellikle akıllı telefonlar çıktığından bu yana hepimiz birer telefon bağımlığı olduk. Herkes elinde telefon ile uyumaya başladı. Zinde uyanmak için elektronik cihazlarınızı sizden uzak bir köşeye koyarak uyumaya çalışın. Telefonla uyumak siz farkında olmasanız da sizi daha da çok yoruyor. Sabah zinde uyanmanızın önüne set çekiyor. Bu nedenle gece uyumadan önce telefonumuzu olabildiğince en uzak köşeye koyup öyle uyuyalım. Sabah uyandığımızda farkı hissedeceğiz.

Paylaş:

Ücretsiz
Kullan